Søvn, sut og andre religiøse sager

Hjemmetræning

Jeg har aldrig trænet derhjemme, fordi jeg ikke syntes, at det talte som “rigtig” træning. Jeg var måske også nået til et punkt, hvor det sjove var at udfordre mig selv på vægten, jeg trænede med – og der er ligesom en begrænsning hjemme i stuen.

Efter jeg har født er mine ambitioner for træningen ikke helt så høje 😉 Selvom jeg så småt godt kan træne med flere kilo, så træner jeg ikke så ofte, at jeg som sådan rykker mig på det punkt. Nu er mit mål bare at få brugt kroppen på en anden måde end ‘løfte-lægge-lege-amme-bære-sidde-gå’, som barslen primært består af.

Så nu har jeg erhvervet mig en måtte og en kettlebell på 12 kilo fra Billigfitness.dk og den fine lyserøde på 8 kilo er fra min træner Sif. De små sorte er lidt smartere at have hjemme i stuen – men den anden er lyserød, så det tæller ikke med i ‘hvad der er smartest’ regnskabet.

Til træningerne med Sif bruger vi meget tid på at gennemgå forskellige kettlebell-øvelser, så jeg i højere grad kan begynde at træne derhjemme. Jeg har i nogle år trænet (og gør stadig) hos Crossfit Copenhagen, så jeg er i forvejen okay ferm til de forskellige sving. Troede jeg. Sif har simpelthen deltaget i verdensmesterskaberne i kettlebell (seriøst – hvor cool), så vores timer består af meget mere end bare swings og dødløft med kettlebell.

Men i bund og grund behøver øvelserne ikke at være særligt svære. Så længe du laver nok af dem og i et fast tempo, så skal du nok få pulsen op. Jeg har lagt en video op på instagram i dag af dagens træning, som Sif gennemgår langsomt her:

https://www.youtube.com/watch?v=0XG5Yf1Oi4U&feature=youtu.be

I kan desuden finde en masse kettlebell-øvelser på hendes Youtube kanal.

Enjoy!

4 kommentarer

  • Sofie

    Hej Sisse. Det kommer selvfølgelig an på, hvor langt du er og hvor vant du er til at træne inden du blev gravid. Hvis du ikke føler dig besværet, så kan du sagtens lave sættet – dog ikke maveøvelserne, som jeg bla. laver i min video. Her kan du fx lave stående sidebøjninger med en kettlebell i den ene hånd, så du primært bruger de skrå mavemuskler

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sofie

    Hej Sisse. Det kommer selvfølgelig an på, hvor langt du er og hvor vant du er til at træne inden du blev gravid. Hvis du ikke føler dig besværet, så kan du sagtens lave sættet – dog ikke maveøvelserne, som jeg bla. laver i min video. Her kan du fx lave stående sidebøjninger med en kettlebell i den ene hånd, så du primært bruger de skrå mavemuskler

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sisse

    Ved du om øvelserne kan laves som gravid også? Eller har du andre gode øvelser der kan bruges her?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sisse

    Ved du om øvelserne kan laves som gravid også? Eller har du andre gode øvelser der kan bruges her?

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Søvn, sut og andre religiøse sager